Wednesday 6 May 2009

Avignon's bad boys

Rue du four de la terre, rue Laboureur
These two graffiti obviously have the same author but I find myself totally unable to read his name. I like his style, the way he plays with a face's shadows. Do you have a preference for one of these two portraits?

Les mauvais garçons d'Avignon... ces deux pochoirs sont manifestement du même auteur mais la signature reste illisible pour moi. J'aime bien son style, la façon dont il travaille sur les ombres du visage. Avez-vous une préférence pour l'un des deux portraits ?

22 comments:

  1. I know graffiti is wrong but these are so artistic,like Bansky. Hs to be the second, very Noir.

    ReplyDelete
  2. I completely agree with you Babooshka.

    ReplyDelete
  3. Le pochoir agressif du mauvais garçon d'Avignon n'atteint pas le rat de bénitier à l'humour caustique.

    ReplyDelete
  4. On me suggère que le tag, c'est PUNK.

    A friend suggests that the tag reads PUNK.

    ReplyDelete
  5. Le second, sans yeux ni nez, ni bouche, est extraordinairement disant.

    ReplyDelete
  6. Ecoute, j'en ai vu un comme ça lundi au Mans. Ces graffiti viennent partout. le portrait était beau, également au pochoir.
    Le problème c'est que si tous les murs sont recouverts de ces tags, cela ne va plus devenir possible.
    Il va falloir construire des murs rien que pour les taggeurs qui font de l'art au pochoir.
    J'ai une nette préférence pour le scond, Un visage mystérieux.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. I particularly love the graffiti. In Brazil, we have graffiti’s true artists, who are also invited to exhibit in international events. I have incredible examples of this type of art, which I ll show in another occasion.

    I like the second one. It reminds me Humphrey Bogart in "Casablanca"...

    marieloupe

    ReplyDelete
  9. Le deuxième pochoir me fait penser à cette si célèbre photo de Jean Moulin avec écharpe et chapeau, qui est d'ailleurs placardée au pied de l'aqueduc de Montpellier où elle avait été prise.
    Ces pochoirs sur les murs de la ville pas très important, me font penser à des tatouages : "je t'ai dans la peau"...

    ReplyDelete
  10. I agree with whoever suggested it says "punk", and as for preference, the eyeless, blind Bogart is intriguing... I guess one could call it the "bogie-man", if it is indeed Bogart... ?

    ReplyDelete
  11. yes, i thought 'punk'. and i also prefer the second one, but perhaps that is my age and bogart-associations... perhaps readers under 20 would prefer the first?

    after looking through your past photos with such enjoyment, i sent the ones about the red-tents-for-the-homeless to a couple of friends who were very touched, and we may try something like that with our school JustAct group (they could sleep on the school oval in winter to raise awareness, and send photos to the newspaper?). Having lived in sydney, you'd be interested to know that there is a sleeping out event for business CEOs coming in june, organised by st vincent de pauls, and there have been several articles on homelessness int he sydney morning herald. i'm sure i'd remember seeing articles about the red tents here if they'd received much coverage - 2006 you say? so i might send your link to the journalists and st vinnie's spokesman as well. thanks for raising awareness and reminding us to care for those invisible casualties of a fractured and busy society. roz, sydney

    ReplyDelete
  12. Le deuxième me fait panser à la silhouette de Jean Moulin, donc im me cause beaucoup mieux pour l'histoire qui s'y rapporte.
    C'est dommage que tu n'aies pas présenté ce gros plan avec la barre rouillée au-dessus de sa tête.
    Il y avait là, une jolie composition à faire.
    Merci pour ta visite sur mon blog .

    ReplyDelete
  13. The first has an air of aggression - the second, more a feel of 1940s - I prefer the second. What I love most tho is the architrave of the doorway in the second photo. Is that marble? Beautiful colours, rusty colours.

    ReplyDelete
  14. These offer nothing special, only the selfish whining of an ego-centric child in a grownup body. It's ugly, it's common, it's cowardly.

    ReplyDelete
  15. Christian, intéressante suggestion sur le cadrage. Bien vu!

    Jilly, no it isn't marble but paint but I also was intrigued by this remarkable effect

    Daniel - that's a radical view but I accept that some people see it that way. I'm still not comfortable with the idea of painting on peoples' walls without their permission.

    ReplyDelete
  16. Roz, I'd be very happy if that post about the homeless helps raise awareness about their situation.

    ReplyDelete
  17. What d'you know about Graffiti's ?

    ReplyDelete
  18. Bobby, I'm not sure who your question is directed at. If you're asking me, I know no more than what I see. I've never met someone who does graffiti, I know nothing about their motivations or the way they operate.

    ReplyDelete
  19. Je découvre de bien belles images !

    ReplyDelete
  20. En ce qui concerne les graphs, pour ma part, c'est de l'art à part entière !
    Tagger sur un mur public, c'est une sorte de mode de vie ! Celui qui opère "travaille" caché et en même temps dans la promiscuité !
    Cela peut s'apparenter à une sorte de "shoot" à l'adrénalide !
    Je n'adhère pas, mais je comprends !
    'vais te dire Nath, mieux vaut ça qu'autre chose de plus "hard" ! ! !

    Le graph, c'est autre chose ! Kiki Picasso a inspiré bon nombres d'artistes contemporains sans qu'ils le sachent réellement pour la plupart ! ( voir http://www.artsfactory.net/galerienomade/kikiloulou/index.html ) ! Je te conseille vivement dy aller faire un tour !

    Au fait, merci aussi pour ton commentaire au sujet de ! ou ? ! J'ai essayé de répondre !

    A plus ma bonne Nath !...

    Bisous...

    ReplyDelete
  21. Le deuxième est vraiment plus artistique !

    ReplyDelete
  22. A la Bansky c'est sure!!
    J'ai un petit penchant pour le style Bogart...meme si je me vieillis en disant cela!!!!

    ReplyDelete

Have your say / vos réactions :