Friday 1 June 2012

Theme day: tranquility

Jardins de l'abbaye Saint André, Villeneuve lès Avignon
 If you're looking for tranquility, few places around here match the peaceful beauty of the Saint Andre abbey gardens atop Mount Andaon in Villeneuve lès Avignon. Take a stroll around and you'll understand. Today is theme day for City Daily Photo bloggers. To see more tranquility around the world, click here to view thumbnails for all participants

This pergola was built around 1905 as shown by a few old black and white photos displayed in the lobby.  See how the wisteria has grown over a century! It must have been a delight a month ago when it was in bloom. The abbey itself no longer exists but the solid arches that used to support it remain, framing views to Avignon and its papal palace, clearly visible across the Rhone. The gardens are a charming mix of semi-controlled spaces with room for olive trees, lavender and iris borders as well as beautiful rose gardens. Among wild herbs and poppies, ruins tell of a renown place of worship of which little remains today.



En ce premier juin, journée à thème pour les blogueurs du réseau City Daily Photo, le thème est "tranquillité". J'ai choisi de vous emmener dans les jardins de l'abbaye Saint André à Villeneuve lès Avignon. Clos par les remparts du fort Saint André au sommet du mont Andaon, ce jardin privé mêle avec bonheur des espaces très soignés (buis taillés, bassins de pierre et roseraie) et d'autres plus sauvages où au milieu des ruines se mêlent lavandes, oliviers, glycines, pins, iris et coquelicots. De la grande abbaye qui dominait autrefois le fleuve il ne reste aujourd'hui que les solides arches qui lui servaient de soutènement. Avignon est à un jet de pierre, on voit d'ici les tours du palais des papes.  Pour découvrir la tranquillité ailleurs dans le monde, cliquez ici pour voir les photos de tous les participants

15 comments:

Julie said...

i have strolled this abbey, Nathalie. Back in 2008. The gardens are delightful and the crowds minimal.

Jack said...

I think the abbey is falling! Break out of your reverie and RUN!

Love the second photo, with the pergola and long walk.

Thérèse said...

Les jardins, petits ou grands, sont des havres de paix. Ceux que tu presentes donnent envie d'aller s'y asseoir pour faire rentrer un peu de calme dans nos vies. Je me sens particulierement inspiree par ta photo numero deux.

Unknown said...

ah Nathalie, je suis ivre de la nature autour d'ici,et meme d'avantage après avoir vu tes fantastiques photos.

paix en une lumière tranquille....
je t'embrasse magnifique Nathalie...

Unknown said...

a la prochaine blogging. bises.

Michel Benoit said...

Ah, je n'ai pas pensé au theme day ce mois-ci...
Et je n'ai toujours pas visité les jardins de l'abbaye...

Bergson said...

un bel endroit pour se détendre avec un bon bouquin surtout avec la chaleur que tu dois avoir

chri said...

Quel endroit paisible... Marcher, s'assoir sous la pergola quand le soleil donne...

jeandler said...

Un jardin de rêve
ombres et lmière
des roses 'Tranquility' roses.

Mark said...

Looks blissfully quiet, just like an Abbey should be. Profiter de ce mois Juin.

paul said...

A most engaging post, and beautiful images of this peaceful place.

Fardoise said...

Un très beau lieu, bien choisi pour illustrer ce thème.

Valladolid Daily Photo said...

What a fantastic place to visit, with all world´s tranquility, of course...Well done, take care!

Anonymous said...

Love the view through the archway..

Cergie said...

Samedi j'étais au château du Lude près de chez notre Claude nationale, que dis je, internationale, à une manifestation sur le jardin. Comme je ne connaissais personne cela m'a été un havre de paix. Je t'imagine cheminant et découvrant avec ravissement même si tu as l'habitude des lieux. J'aime le passage en tonnelle particulièrement.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails