Monday 13 October 2008

Two sharks

Exceptionally this photo is not one I took but one I appear in. The purpose was to showcase this shark graffiti which appears in several places around town. The photo comes courtesy of m.benaut, my blogging friend from Adelaide, South Australia. If you recall, I mentioned his visit here. Thanks again dear friends for the fun we shared!
Which of the two types of sharks above are you most likely to be afraid of?

Exceptionellement sur cette photo je ne suis pas derrière l'objectif mais devant. L'idée était de mettre en scène ce graffiti de requin qui apparait de façon récurrente en plusieurs endroits en ville. La photo a été prise par m.benaut, mon ami blogueur d'Adelaide en Australie. Vous vous souvenez peut-être de sa visite que j'avais racontée ici. Merci pour les bons moments partagés, on s'est beaucoup amusés !
Des deux types de requins ci-dessus, duquel auriez-vous le plus peur ?

34 comments:

bitingmidge said...

I'm not scared of sharks, women are far more dangerous!

:-)

Sunshine Coast Daily - Australia

Virginia said...

Ha! Love Bitingmidge's comment. COuld be right.
I am afraid of sharks. Even in our Gulf of Mexico beaches we have had attacks in very shallow water.

Olivier said...

lequel des deux fait le plus peur ? ;o)). "Avez-vous peur des requins ?" a Evry, ou dans la Dordogne, non pas trop ;o)

PeterParis said...

I feel that you look more frightened than frightening on this photo! ... and I trust that it reflects the truth! No doubt about my choice!

Bergson said...

Je pense que la requine de gauche force un peu sa nature

Anonymous said...

A propos du procès de Patrick Mohr qui devait avoir lieu aujourd'hui 13 octobre (voir mon billet du 2 octobre), une info importante:

Information importante de dernière minute : le Procureur de la République à Avignon a accepté le 10 octobre 2008 de joindre les deux causes, à savoir le procès contre Patrick Mohr pour outrage et la plainte que Patrick a déposée pour les violences qu'il a subies. Cette jonction est une bonne chose pour Patrick, mais a pour conséquence que le procès est reporté à 2009, à une date non encore déterminée. Patrick en a informé ses proches par e-mail le 11 octobre à 2:09 AM. Merci de diffuser cette information pour éviter que des personnes ne se déplacent pour rien à Avignon lundi.

~tanty~ said...

Very creative :)

Daniel Chérouvrier said...

Les dents de la mère !

Anonymous said...

La... requine ?

Anonymous said...

Très drôle !
Enchanté, madame Nathalie !

Babzy.B said...

cool shot !

Webradio said...

Bonjour Nathalie...
Elle est bien la photo !

De qui avoir le plus peur ???
Bah, comme dit je ne sais plus qui, les deux n'existent pas, sauf dans les rêves... Sourire à Toi...

Merci pour l'info du procès...

A bientôt.

Hilda said...

LOL! That's a hilarious portrait, Nathalie! Are you sure you haven't found your twin? :D

Seb! said...

SUPERBE !

Qui a mangé qui ?

Anonymous said...

He he ... on devrait toujours se méfier de celui qui vous fait moins peur ...

Thérèse said...

Who knows... on ne sait jamais tout... lol

Anonymous said...

White teeth and white necklace!

MmeBenaut said...

Ah Nathalie - I adore this spontaneous expression of ferocity! Don't be fooled; Nathalie is no-one's fool but neither will she bite unless extremely provoked. lol

yogesa said...

Which is more Dangerous ??

:-)

M.Benaut said...

Avignon was truly a city of wonderful surprises for me and obviously such a beautiful environment in which to live.

The whole of the town was pristine and shiny, clean and polished and friendly and vibrant.
The pride of the town was evident with every footstep and the shops, restaurants and cafes were welcoming and friendly.

A tremendously good-natured atmosphere abounded everywhere.

Nathalie and her gorgeous smile came to meet us at la Place-de-l'Horloge and that's where the surprises commenced.

Who can imagine drinks on a rooftop terrace, the sun fading into a crimson sky and the lights of the spires on the churches silhouetting themselves happily behind anything that had been there for so many hundreds of years ?

As we walked along the perfect, narrow Rue du Vieux Sextier with its colourful and pristine paving, we were suddenly confronted with a menacing shark which Nathalie had previously mentioned, I think, some time ago.
But no matter how menacing she tried, she could not scare it away !

So, "Des deux types de requins ci-dessus, duquel auriez-vous le plus peur ? "

C'est facile, ma voix va au requin !

I believe it's me who should thank you, Nathalie. Our stay in your lovely town was memorable and fun. There is so much more to describe; and I'll do that on my blog.

We had an absolute ball !

Brigetoun said...

merci à toi ! j'ai un sourire aussi grand que vos bouches (ou gueules)

Anonymous said...

Tu es excellente sur cette photo! J'adore!!!

Maxime said...

Ben, si tu te limais les dents en pointe, ça pourrait peut-être le faire... Mais j'en connais dans la finance qui sont beaucoup plus près de l'original !

Jane Hards Photography said...

I will heed the words of Mme Benaut. Witty and creative a little fun too.

Bob Crowe said...

Grandmother, what big teeth you have! Which is more dangerous?

Thank you for your kind comments. I'm glad you enjoy my stuff. I should be posting from Japan later this week.

George Townboy said...

The one on the right - you're too cute to be scary!

Jilly said...

Ah, so funny. Love it. I'd be scared of the big bad shark.

Technodoll said...

This is absolutely hilarious, LOL!

Marie-Noyale said...

Les requins d'Avignon avec leur petit collier blanc m'ont l'air bien sympathiques!!!
Ceux que l'on voit dans les eaux de Floride me font beaucoup plus peur!!
J'aime les gens qui ont de l'humour.
Bravo Nathalie.

Chuckeroon said...

Come on, N....the one who gets my vote is the one with the best set of "real" teeth. That's what makes women so attractive. Once bitten, never shy, that's me!

ichandrae said...

Bonjour Nathalie.

Quelle fun image!

Mais je ne sais pas si j'ai peur d'un requin. Je n'ai jamais rencontré un requin mais quand ca arrive je vais vous laisser savoir.

Et le requin n'est pas un bon match pour vous il est trop faible en l'esprit c'est vous qui sait comment sourier.

merci mon amie précieuse.

ichandrae said...

Bonjour Nathalie.

Quelle fun image!

Mais je ne sais pas si j'ai peur d'un requin. Je n'ai jamais rencontré un requin mais quand ca arrive je vais vous laisser savoir.

Et le requin n'est pas un bon match pour vous il est trop faible en l'esprit c'est vous qui sait comment sourier.

merci mon amie précieuse.

Pod said...

you loon!
;0p

Tomate Farcie said...

Hahahaha!!! I haven't been surfing your blog for a while and I forgot how totally awesome it is. The shark on the left is a lot scarier than the one on the right ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails