Sunday 10 October 2010

Seven red pears

At home
Continuing with my autumn fruit series, seven red pears basking in the sweet afternoon sun on an old buffet in my dining room. Shortly after the photo was taken they were down to five : my daughter had one, I followed. Today my photos are the only record of them. They were divine.

Suite de ma série sur les fruits d'automne - sept poires dans une corbeille, finissant de mûrir au chaud soleil de l'après-midi sur un buffet dans mon salon. Peu de temps après, il n'y en avait plus que cinq : ma fille était passée par là, j'ai suivi. Aujourd'hui il n'en reste que mes photos. Elles étaient divines.

12 comments:

Fardoise said...

Elles étaient divines aussi en photo. Bravo.

delphinium said...

J'ai reçu une pêche en pleine poire et je suis tombée dans les pommes.

jeandler said...

Des Williams rouges?
Excellentes et la photo leur convient à ravir.

S-V-H said...

Very nice light in this shot!

~Susanne

yep... it's me commenting - again - I have set an "alarm" in my agenda that will remind me from now on to visit my blog friends at least once per week - and here I am...LOL... sorry to have been absent that long!

amar said...

Bonjour chère Nathalie, c'est magnifiques la richesse et la profondeur sombre des fruits de l'automne. Quel chef d'oeuvre!

Est-ce que tu n'as pas remarqué-j'ai mangé un!!!!

non mais avec mes yeux.

belle continuation de l'automne.
HUGS.
merci pour la nourriture spirituelle.

amar said...

Et c'est ton jeu de lumière qui a permis cette transcendance.

chri said...

Les voilà!
Comme on comprend la gourmandise! Ce ne sont pas des poires mais de la lumière, de la chaleur et de l'été!

Linnea said...

Deliciously gorgeous!

Jilly said...

A beautiful and delicious still life. Very Cezanne?

Menton Daily Photo

Monte Carlo Daily Photo

AnneduSud said...

Ce sont des poires qui auraient fait craquer Eve.
Personne ne saurait y résiter...

rauf said...

it would make a beautiful painting Nathali. In fact the picture itself looks like a painting. i have seen only green pears. i don't know if they turn red later or we eat them before they turn red.

Val said...

waw, waw, they look delicious and tasty! and they're "pretty" (ladies!)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails