Saturday 30 October 2010

Autumn blues

Musée du Petit Palais
As October draws to an end here's a medley of blues taken this month. The Virgin and Child painting, the beautifully ornate ceiling and crenelated turret belong to the Petit Palais museum which I visited on Heritage weekend. Sitting on its trunk is Miquel Barcelo's bronze Elefandret which won't be around for much longer now - the Barcelo exhibit finishes on November 7th. As for the sweet, ripe, gorgeous figs... see below what they've turned to now.

Alors qu'octobre touche à sa fin je vous propose un petite collection de bleus pris ce mois-ci. La vierge à l'enfant, la tour crénelée et le magnifique plafond bleu viennent du Petit Palais que j'ai visité lors du week-end du patrimoine. En équilibre sur sa trompe est le monumental Elefandret de Miquel Barcelo qui n'est plus là pour bien longtemps : l'exposition Barcelo se termine le 7 novembre. Quand aux figues pleines, rondes, savoureuses, voyez ci-dessous ce qu'il en reste aujourd'hui...
Somehow they remind me of Road Runner & Wile E. Coyote - a beep beep speedy run and here they lie, flat as a pancake.

Elles me font penser à Bip Bip et le Coyote : un passage express, bip bip, et les voilà aplaties comme une crêpe !

18 comments:

chri said...

De Paris ou l automne n est pas mal... Une pensée amicale.

Genie -- Paris and Beyond said...

The collage of blues is fabulous with such beautiful details in each panel. The rouge of the figs is repeated in the Virgin's robe and the scrolled letter... ah, I spy a tiny corner of red also. I could contemplate this for quite a long time enjoying each segment alone and then as part of the whole. Great way to finish the week!

Your French "écrasées comme une crêpe" is just so much better than the English.. love it!

Bon weekend,
Genie

amar said...

chère Nathalie, ah les bleus spectaculaire -je peut me laver en ces bleus!!!Je peux boire le bleu-c'est mieux de les drogues, et la bière et le vin-oui il n'y a pas de parallèle *sourire*.

MATHILDE PRIMAVERA said...

"Pôvre" figue !!!
Beau patchwork bleu !!!

Babzy.B said...

Une mosaïque qui ne donne pas du tout le blues ... mais le blue :)

AnneduSud said...

Ca me met du bleu au coeur alors qu'aujourd'hui, tu pourrais nous offrir une symphonie de gris...

Michel Benoit said...

N'empêche que tous ces bleus mettent en valeur... les rouges.

Cuisine de Provence said...

What a beautiful collage!

Tilia said...

Une chose m'intrigue Nathalie, connais-tu le symbolisme de la figue... :D

amar said...

Et Nathalie, ah je vais manquer lelefandret!haha.Je sais que je peux regarder les photos anciennes pour lui trouver, mais ce n'est pas la meme chose que de savoir qu'il est vraiment la. haha.

belle journée magique. merci.
HUGS

ratatouille's archives said...

Bonjour! Nathalie...
The images on each panel is very beautiful...Now, when it come to this comment..."Somehow they remind me of Road Runner & Wile E. Coyote - a beep beep speedy run and here they lie, flat as a pancake as we say in French."
lol!!!!
Merci, for sharing!
DeeDee ;-D

Jilly said...

What an absolutely stunning collage - such talent! Flat as a pancake in English too! I adore fresh figs but am not so crazy about the dried ones - too much Syrup of Figs as a child!

jeandler said...

Les pauvres figues!
Finir ainsi, en compote: les voici sur le flanc!

La composition en bleue est superbe.

Fardoise said...

Beau montage. Juste une petite question à propos de la croisée d'ogive, je ne vois pas où c'est.

nathalie said...

Fardoise, dans une des premières salles, je crois que c'est celle où est exposé le gisant que Barcelo a affublé d'une tête de poisson.

Caro du Jallouvre said...

Très bel assemblage, j'aime beaucoup !

Unknown said...

Truly beautiful blues, which underline the gorgeous Indian summer we've been enjoying here in the Cevennes, but I find the all the other colors in these images so striking for their contrast--the greens, the reds, the yellows. Chapeau!

Ceciel said...

Je n'étais pas passée depuis quelque temps. Quelle avalanche de belles images je découvre ! Merci :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails