Tuesday 8 March 2011

International Womens' Day

Place Pie, AvignonOn International Women's Day meet Emeline the truck driver. I mentioned in an earlier post the mess that Place Pie has been for months while this large square is undergoing a complete makeover. In this all-male heavy machinery environment, a pretty brunette driving a spotless shiny black truck was bound to catch my eye. I took a photo of her in June 2010 without ever posting it on this blog, but something new happened since. Her gorgeous black truck now bears her name in hot pink letters : Transport Giordani Emeline. How's that for a feminine statement? Last week I went over and had a chat to her. She confirmed that the truck was her own and said that while she knew of several other female truck drivers, she didn't know of any who owned their own truck like she does. Congratulations to Emeline for choosing her own path in life!

En cette journée internationale de la femme, je voudrais vous présenter Emeline, chauffeur de camion. J'ai déjà parlé ici du grand chambardement de la Place Pie qui depuis des mois est en complète transformation. Dans l'univers très masculin de ce gros chantier, une jolie brune conduisant un camion d'un noir lustré se devait d'attirer mon attention. J'ai pris une photo d'elle en juin 2010 sans jamais la poster sur mon blog mais récemment il y a eu du nouveau : son camion porte maintenant son nom en lettres rose vif, Transport Giordani Emeline. J'aime cette image féminine assumée ! La semaine dernière, je suis allée lui parler un moment sur le chantier : elle m'a confirmé que le camion était le sien et m'a dit qu'elle connaissait d'autres femmes chauffeurs de poids lourds mais aucune qui soit propriétaire de son camion comme elle. Bravo à Emeline d'avoir tracé sa voie !

28 comments:

Michel Benoit said...

L'expression "poids lourd" qui pourrait être considérée par la plupart des femmes comme une injure, prend ici toute autre tournure.

Captcha = "zedicar".

Non. Ze dit camion.

Truc said...

En plus, elle a l'air belle (beau ?)
Comme un... camion ?

Brigetoun said...

bravo à elle ! et bravo de ne pas singer les mecs

crederae said...

Ah chère Nathalie, vos photos sont brillantes comme ton esprit magnifique.Oui bravo pour la femme qui peut faire comme un homme mais qui garde sa féminine.

Cette photo explique TOUT sur le rôle de la femme qui n'est pas intimidée.

MERCI et BRAVO>

Tilia said...

Parfait, ce billet pour la journée de la Femme.

Néanmoins, je me demande pourquoi donc y a-t-il toujours besoin de célébrer une journée de la, ou des, femme(s) ? Il n'y a pas de journée de l'Homme que je sache !

Cette jeune femme camionneuse est superbe sur son camion "Man" !

J'allais oublier le petit détail qui me hérisse un chouïa le poil : je préférerais lire "elle connaissait d'autres femmes chauffeurs de poids lourds" ;-)

Nathalie said...

Tilia oui, j'aime le parallèle MAN-woman ! Ok pour changer filles en femmes, c'est fait.

Quant au fait qu'il n'y a pas de journée de l'homme, le jour où les femmes gagneront autant que les hommes et auront les mêmes libertés dans le monde entier n'est pas encore venu et il reste bien des combats à mener. Ce n'est pas une journée par an qui y suffira, c'est une lutte permanente, certes. Mais ne nous laissons pas abuser par la situation (plus) facile des femmes en occident - dans la plupart des régions du monde les femmes ne sont pas DU TOUT les égales des hommes.

Fardoise said...

Je ne l'avais pas remarquée, et pourtant son camion ne passe pas inaperçu sur la place. Beau sujet qui colle bien au thème.

Owen said...

Je pense que nous sommes partis dans le mauvais sens quelque part autour de l'époque où on a interdit le dévouement aux déesses d'autrefois, pour les remplacer par un seul dieu... de tendence masculin. Je suis pour le retour des anciennes déesses...

Bon, en attendant, bravo Emeline de casser des stereotypes...

(en plus, ma grand-mère s'appellait Emeline... j'adore ce prénom...)

ratatouille's archives said...

Bonjour! Nathalie...
Thanks, for sharing..."How's that for a feminine statement?"
Some statement...

Congratulations! to Emeline for choosing her own path in life...
Too!
Merci,
DeeDee ;-D

Jack said...

This is great! She looks like a Hollywood action figurine, ready to do battle with the bad guys.

Olivier said...

a quand une marque de camion WOMAN ;) beau portrait de cette femme, maintenant la fête de la femme j'ai toujours pas bien compris son utilité, mais cela permet d'avoir des spectacles and co

Delphinium said...

Elle est belle comme un camion. :-))

claude said...

Bravo à Emeline ! Elle a un beau camion et en plus elle a l'air plutot jolie et fémnine pour conduire un gros Q. C'est vrai qu'il y a de plus en plus de women qui conduisent des "MAN".

chri said...

Bravo pour cette note! Comme j'aimerais qu'il n'y ait plus le besoin, la nécessité, l'idée même de cette journée des femmes. Comme j'aimerais l'envoyer balader.
J'en serai une j'aurais envie de l'envoyer promener, je crois.

Jilly said...

Great post. Great lady.

Like you I've posted on International Women's Day on both Monte Carlo DP and Menton DP. I couldn't live without my women friends and happily you are one of them. Have a great day today, dear Nathalie xxx

Nathalie said...

Chri, re "comme j'aimerais qu'il n'y en ait plus besoin" - bien sûr moi aussi. Mais le fait qu'il y A besoin de rappeler que la condition des femmes dans de nombreux pays du monde est effrayante.

C'est une journée internationale et les femmmes du monde ont besoin de notre solidarité.

biebkriebels said...

A great story, she is a real feministe with her own truck excellent!

jeandler said...

ça roule...

lunettes noires
camion noir
la vie en rose

chri said...

J'espère qu'elle n'a pas de photos de Chippendale dans sa cabine!

Nathalie said...

MDR Chri, en effet j'espère que non :-)

crederae said...

chère Nathalie, this post is awesome.Yes I agree that women should be given all our support- they should have equal opportunities to men-why shouldn't they?They should have all the rights that men have!I agree 100percent.

This post is amazing.I shouldn't talk about money but society is chanelling through me haha. this is the ideal post to express equal opportunity for women.I could see you selling this next year to a magazine.

All your works here on Avignon are incredible I could see this becoming an artistic official site.

crederae said...

Now that I have buttered you up I can move in with my argument haha non mais..haha

I would like to add though that the plight of men should be looked at.
Men are socialized into a macho role. they are taught that they can't show signs of weakness.they should not show emotion. they are taught to be violent in many cases.this should be adressed.

have a nice day my friend.
bises.

crederae said...

men are taught to be aggressive and competitive in all lines of work and when women gain the same positions I hope that they do not take on the same attitudes.

crederae said...

This post has really shown to me how far women must come here in my canadian city to be on equal opportunity with men.

You know Nathalie, I have never seen a woman drive a truck like this here.Women ofcourse are gaining an edge in many fields but the count is small and slow.Women are going into many fields such as welding but when I walk by a construction site and there are always skyscrapers being erected here, I don't believe I have ever once seen a female construction worker- I have seen them "man" the road signs etc. etc. etc.
vive la femme in this post -I love it and she has a sense of humour with the pink lettering
and I have never met a guy that will admit he likes pink .....

Nathalie H.D. said...

Thank you Crederae for sharing your point of view - interesting that you've never seen a female construction worker in Canada. I really should have asked my readers whether they'd seen any in their respective countries. The results could have been interesting...

Nathalie H.D. said...

As for men saying that they like pink... coming to think of it the man in my life has a bright pink sweater that he often wears at the weekends, he loves it and so do I.

crederae said...

congratulations to him!there are always both men and women that that override gender obstacles.haha

You chose your man well Nathalie.
HUGS!!!!!I just can't imagine you being with anyone that isn't extremely sensitive and charmant.you just have too much class.....

crederae said...

no but I thought I would have to add this about men not liking pink.

One day I took this question to my art drop in class. I asked the men-do you like pink? and you know Nathalie some of the guys there have fine arts degrees, they have dedicated their life to colour haha and you know none of them liked pink!I thought this was endlessly hilarious, but ofcourse they are only a small sample....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails