Thursday 20 December 2007

Mirror mirror, tell me...

... who is the fairest of all? Yesterday afternoon I visited an art exhibition at the Fire Station in rue Carreterie. Local amateur painters, sculptors and artists display their work there until Christmas. When I arrived, an entire school class of six year olds was visiting too, and a make-up artist was there to provide free face painting. Fascinated, I watched this good fairy work incredibly fast to satisfy a never-ending file of thrilled candidates. As her paint brushes fluttered about the young faces, out came a happy crowd of tigers, butterflies, flowers and princesses. A quick look in the mirror... next! It was wonderful to watch. The school term finishes tonight. Happy holidays to all!
BTW, the pretty fairy works for Scaraboum - entertainment and face painting courses.

Miroir, miroir, dis-moi qui est la plus belle ? Hier après-midi je suis allée à une expo à la caserne des pompiers de la rue Carreterie. Des peintres, sculpteurs, céramistes et caricaturistes amateurs locaux y exposent leurs oeuvres jusqu'à Noël. Quand je suis arrivée une classe entière de C.P. visitait les lieux et une divine magicienne était là pour maquiller ceux qui voulaient. Fascinée, j'ai regardé ses pinceaux voltiger à toute vitesse pour satisfaire une file sans fin de gamins impatients et surexcités. De sous les doigts de cette bonne fée est sortie une ribambelle de tigres, de papillons, de fleurs et de princesses. Un petit coup d'oeil dans le miroir... au suivant ! C'était merveilleux à regarder. L'école finit ce soir. Bonnes vacances à tous !
Si ça vous tente, la jolie fée travaille pour
Scaraboum -cours de maquillage et interventions ludiques.

Tell me, should I have discarded this blurred photo? I like it though.
Dites-moi, aurais-je dû jeter cette photo floue ? Elle me plait pourtant.

Walking home along rue Carreterie, I passed by the Amblard bookshop, no longer called Amblard actually, but I never seem to remember the new name ( first sign of dementia I suspect). Anyway, a sign in the shop window said Dive into Christmas - so I did.

Rue Carreterie, en rentrant chez moi, je suis passée devant la librairie Amblard, qui a changé de nom il y a des années mais que je continue à appeler Amblard par habitude (ça doit être un premier signe de la démence sénile). En tout cas, une affiche dans la vitrine disait Plongez dans Noël. Alors j'ai plongé.

26 comments:

Nathalie H.D. said...

Chuckeroon, remember how we decided to devote more time to our people photo skills? True to my word, I started yesterday. It was a most enjoyable experience. I had a couple of good child photos but I chose to publish a blurred one for privacy reasons - this has been discussed before, it's called self-censorship.

Nathalie H.D. said...

Avec Chuckeroon on s'était donné comme bonne résolution de faire des progrès en portraits. J'ai commencé à m'exercer hier, c'était passionnant. J'avais deux bonnes photos des enfants mais j'ai choisi d'en publier une floue (que j'aime beaucoup) par souci de leur vie privée - sujet déjà discuté avec plusieurs d'entre vous. C'est de l'auto-censure...

Kate said...

The make-up artist definitely is highly skilled. And did you have any of those wonderful designs on your face, Natalie?? The children must have felt very special.

Anonymous said...

No Kate, I walked out looking as dreadful as when I walked in. I hate winter, I'm indoors all the time and have lost all my Aussie tan.

whyioughtta said...

Can I say again how much I love this blog? I will be a frequenter.

The blurry child photo is kind of magical, actually. And your window shots are so interesting--the viewer gets to see both inside the great Avignon shops AND the lovely Avignon streetscapes.

Anonymous said...

Nice face paintings. They are all beautiful.

Alex
Alex's World! - http://www.kakinan.com/alex

Anonymous said...

plan tendre de la femme papillon- pour les autres.. corbeille!! - faut selectionner ferme pour embrasser l art de près... :-(((

hpy said...

Je pensait que tu avais floué la photo de l enfant exprès - pour ne pas montrer la petite fille, et j'ai apprécié.

Bergson said...

par contre nous atendons un auto portrait pour vérifier la qualité du maquillage ;-)

Olivier said...

1) je suis d'accord avec mister bergson : on veut l'auto portrait avec le maquillage
2) j'aime beaucoup le slogan "Plongez dans Noël", c'est dynamique
3) Beau floutage, c'est un sujet sur lequel je vais revenir bientôt sur mon DP

Anonymous said...

Désolée les garçons, pas de photo de moi ! La maquilleuse était à la bourre, elle travaillait à la chaine et désespérait de voir jamais la file se terminer. Dès le dernier visage terminé, elle a remballé ses jolies couleurs et s'est envolée. Aucune chance de lui demander une rallonge pour moi. J'ai gardé ma mauvais mine et mon teint terreux d'hiver. Beurk!

Chuckeroon said...

Oh, dear...now you challenge me to make good my intentions. (And you are right to do that).

Don't little girls (and big ones!) just love this painting event? You did well to get in so close.

BTW..I find it hard to throw anything away. I do, but each time it's a wrench.

Anonymous said...

Hi Nathalie,
I want to thank you for all your positive attitude and gladness in your posts also in today`s post.
And I want to thank you for your kind comments too on my pages.
I wish you a happy Christmas time and
cheerful New Year!
And I remember something like that: the winter there is over soon after Christmas, when days start to lengthen and a temperature goes up. . .
Take care!

Maxime said...

Si les impressionistes avaient brûlé leurs toiles parce qu'elles n'étaient pas "nettes" on aurait aujourd'hui du souci à se faire.
Et j'aime beaucoup la façon dont tu as capturé l'expression de la "maquilleuse" qui tend son miroir.

Anonymous said...

That first picture - what a face and expression, irrespective of painting. A cross between Ray Bradbury and C S Lewis. Quite scary actually.

The blurred photo. In the same way that a Henry Moore sculpture of a sheep IS a sheep, despite bearing no physical relationship, photos do not need to be carbon copies. This imparts feeling that a straight mugshot wouldn't. There are no rules

Zurich Daily Photo

Anonymous said...

Nice post. I enjoyed it and having a look at the painted ladies was a real treat.

Peter said...

Really nice photos all - and for me, the blurred one is the best!
Although I may need some make-up, I'm happy it's not quite common or expected among men... Would feel that I would like to wash my face! But, I agree, what you show here is really an artistic job!
Merry Christmas to you!

Bobby D. said...

oh the lady and child are really beautiful-- that woman has an incredible face and the paint job is superb!

I will try to dive in with you!

Bobby D. said...

the blurred photo-- to me she looks like a geisha--

Anonymous said...

D'ac avec Maxime ; c'est du Renoir cette photo !

claude said...

Très jolis maquillages ! Plutôt du vrai dessin ! J'aime la photo floue et puis je suis comme toi je plonge dans le monde de la magie de Noël.
Pour le café en papotant, c'est quand tu veux !

Anonymous said...

Les portraits sont magnifiques, le flou est extra, Belles et superbes prise. bonne soirée

Anonymous said...

prise(s)

Cergie said...

J'aime beaucoup moi aussi cette photo. De plus, elle est expressive, elle ne cache pas l'expression un tantinet triste de la petite fille.
On imagine le mouvement de dénégation de la tête suggéré par le flou.

La maquilleuse a un visage extraordinaire, qui accroche la lumière. Son maquillage me fait penser aux maquillages du théâtre Nô qui changent totalemnt la personnalité des acteurs. Au point de faire croire qu'un vieil homme est une jeune femme. Au point qu'un acteur peut tenir plein de rôles différents

Anonymous said...

Perfect, Nathalie and no, the blurred photo is great and makes us appreciate your normal standard even more. I love the "dive into christmas". Dive needs a bit of plunging from time to time!

rauf said...

Its fun, i love watching people having a good time, enjoying the festive season.

Merry Christmas Nathalie !
wish you all the joy fun and laughter.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails