Saturday 5 May 2012

Saturday by the sea

Calanques de Marseille
Dans les calanques de Marseille le week-end dernier : des torrents de pluie la nuit précédente, des nuages épais encore accrochés aux sommets et un vent violent qui apportait le soleil sur la côte.Pique-nique dans la calanque de Marseilleveyre, randonnée jusqu'à la calanque des Queyrons. Superbe.

Hike in the calanques south-east of Marseilles last week-end : pouring rain  the night before, grey clouds clinging to the hilltops above and a strong wind clearing up the sky above the coast. Picnic lunch on the beach at Marseilleveyre, hike to the calanque of Queyrons. Superb!
Below, the islands of the Riou archipelago.
Ci-dessous l'archipel de Riou, l'ile de Jarre et du Jarron, et en bas les Goudes.

21 comments:

element urbain said...

Tellement beau !

Unknown said...

ah Nathalie!!!!!!!quel paradis! maintenant je peux continuer avec mes péché parceque j'ai déja vu le paradis haha.
merci
je t'embrasse.a la prochaine blogging.

chri said...

Merci pour la superbe balade... Dire que j'ai passé deux années en fac à Lumigny et je suis allé rarement allé dans les calanques...

Michel Benoit said...

Mais quel dommage de ne s'être pas baigné... !
(Il y a moins de vent sous l'eau...)
:))

Catherine said...

Beautiful scenic shots.....

Pastelle said...

Encore plus beau avec les fleurs...

Anonymous said...

Que c'est beau... pour moi jeudi c'est cassis.... et peut être un premier bain !!!
Nine

jeandler said...

Ah, les calanques !
Classées, enfin, en parc national, non sans mal.

AL said...

This takes me back a great number of years to when I lived in Marseille...such lovely scenery Nathalie. The more I see, the more I really do need to make a long trip to France.

claude said...

C'est un magnifique endroit de France que j'aimerais bien visiter, Marseille aussi d'ailleurs.

Babzy.B said...

très beau sans les touristes de l'été ;)

Richard Schatz said...

That's a beautiful coast. I did a 3 hour boat trip from Marseilles in Sept 2010. The water is sooo blue.

Virginia said...

Oh how beautiful and how brave of you to make the long climb but it was worth it. Just look at the view!!!
V

Dave-CostaRicaDailyPhoto.com said...

It always surprises me to see cacti next to the sea. I think of the sea as carrying more humidity, but there are deserts next to the sea in some locations.

clo said...

Un coin que je connais bien et que j'aime beaucoup...très belles les photos...:)

Grenoble in Photos said...

Superbe ! ça donne envie...

Cat said...

beautiful scenery, very reminiscent of California but so eurochic! Lovely

Jilly said...

How heavenly is this! Love the wildness. I've seen the calanques in Corsica and perhaps these near Marseilles are not dissimilar - beautiful.

LE CHEMIN DES GRANDS JARDINS said...

C'est, tout simplement, beau.

Roger

Grenoble in Photos said...

Magnifiques ces calanques !

Unknown said...

Cute little beach! Awesome sceneries.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails