Friday 7 August 2009

Sun catcher

L'Isle sur la SorgueGreetings from summer in the south of France! A deep blue sky is what we regularly get here in August. And the big news is - I'm taking you on holidays! Not very far mind you, we'll be spending a week in the countryside and small villages around Avignon. Today we're in l'Isle sur la Sorgue, a lovely little town renown for its antiques market and this is where I spotted this lovely lantern. Can you find it also in the photo below?

Bon baisers de Provence ! Ce beau ciel bleu, c'est notre lot quotidien ici pendant l'été. Et j'ai une grande nouvelle : je vous emmène en vacances ! Oh, nous n'irons pas bien loin, nous irons découvrir la campagne et les petits villages des environs. Aujourd'hui nous sommes à l'Isle sur la Sorgue, à vingt kilomètres d'Avignon, une charmante petite ville célèbre pour son marché d'antiquaires. C'est là que j'ai découvert cette jolie lanterne. Saurez-vous la retrouver dans la photo ci-dessous ?
What struck me here was the shadow of a grapevine leaf on the lamp shade, a morning gift from the rising sun. I visited the market very early, before the crowds came in.

Ce qui m'a plu ici, c'est l'ombre d'une feuille de vigne sur l'abat-jour de la lampe, cadeau du soleil levant. J'ai visité le marché très tôt, avant l'arrivée des foules.

18 comments:

spacedlaw said...

I love l'Isle sur la Sorgue, it is such a beautiful place.

claude said...

J'aime bien les petits villages de Provence. Elle est belle cette lanterne que je vois bien sur la seconde photo. La feuille de vigne on dirait presque une déco sur l'abat-jour.
Je suppose que le tour du marché était chouette.
Quand nous allions en vacances à Sérignan (près de Béziers, nous ne rations jamais un marché sur la petite promenade.
Par là-bas aussi, les villages sont chouettes, un peu de style espagnol.

chri said...

Bonjour!
Vous avez bien fait d'y venir bonne heure... Un peu plus tard, il arrive que les pieds ne touchent plus terre...

Virginia said...

Oh Nathalie, you and I do love shadows don't we!! I have an over the top one today and yours is so subtle and delicate. Just perfect. I'm flying home today (I hope, been on standby for 2 days with no luggage!) I will return to France, soon I hope. Maybe we'll meet in person one day. I am looking forward to holidaying in France with you on your blog this week.
V

Karine said...

J'adore la première photo, elle est vraiment belle, puis l'ombre de la feuille de vigne sur l'abat-jour est effectivement très amusante!

Bonne vacances :o)

Cergie said...

Bien sûr, je l'ai vue la lanterne sur la photo du dessous, mais elle s'était éteinte... Notre maison est bcp trop basse de plafond pour des suspensions et je le regrette. Les éclairages indirects voilà à quoi nous sommes voués hormis sur la table de SàM et dans la cuisine !
Tu as raison de montrer ce que tu vois et vis en dehors d'Avignon, je fais essentiellemt la même chose sur Cergipontin.

Paty said...

bonsoir Nathalie! Vous sauriez me dire si c´´ est marche d´´ antiques en Isle sur la sorgue ouvre tous les jours? je serai en Provence en septembre e j´´ aimerais visiter ce lieu l``a.

MyVintageCameras said...

A cultural question....How did August end up as the Holiday Month? Oddly here in the USA my family also took our family vacations in August.

Love your photos, you given me inspiration for my own work.

Anonymous said...

The first photograph is so beautiful. I love the effect that the light has one it. Really pleasing to the eye.

Michel Benoit said...

Ils sont jolis tes porte-lume...

yvelinoise said...

En balade aujourd'hui, je rentre juste à temps pour dire que oui, j'aime beaucoup l'attrapeur de soleil, distributeur d'arc-en-ciel.

Et je me demande ce qu'il peut bien cacher sous sa feuille de vigne cet abat jour pudique ? ;-)

ProdigalWife said...

That lantern is stunning! Did you buy it? And is that a pergola or a conservatory?

Electra said...

I love your blog--I visited Avignon years ago, and your photos take me back to that wonderful trip!

Please come and say hello to me sometime.

Thérèse said...

Je profiterai de la balade virtuelle avec plaisir.

Sally said...

Can't think of anything nicer than pottering around Provence with you for the week :-)

Amy said...

I always prefer going to markets as soon as they open. It becomes a much more quiet and intimate experience. Enjoy your holiday!

Jilly said...

Oh wonderful, am really going to enjoy this little holiday around Avignon. So many wonderful little villages. Keep them coming. Two beautiful shots as usual.

Unknown said...

magnifique jeu d'ombres et le noir peut être assez transparent pour voir le ciel bleu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails