Friday 7 November 2008

Autumn rain

Place de l'horloge
What a dreadful weather we've had in the past week or so! Up until now we were almost able to elope from autumn and pretend it wasn't around the corner, but suddenly reality has kicked in. The face of Place de l'Horloge has changed dramatically. The magic of daylight saving time has been switched off, the awnings and furniture have been removed from the terrace cafés, the rain gives a shiny gloss to the paved street and there's only a single child on the merry-go-round, bravely supported by her parents hurdled under an umbrella. I feel like a grumpy old Garfield talking about Mondays: I hate autumns.

Quel temps de chien nous avons depuis une grosse semaine ! Jusqu'à présent on pouvait encore presque s'imaginer en été et faire semblant d'ignorer les traces de l'automne, mais cette fois la réalité nous prend en embuscade. Comme l'atmosphère de la place de l'horloge a changé ! Retirée la magie de l'heure d'été, rentrés les parasols et le mobilier des terrasses des cafés, luisant sous la pluie le pavé de la place et solitaire l'unique enfant qui fait un tour sur le manège, courageusement soutenu par ses parents serrés sous un parapluie... Je me sens comme Garfield, le gros chat qui dit toujours "je hais les lundis". Moi j'aime pas l'automne.

26 comments:

Tomate Farcie said...

Too much of this kind of weather can drive you bananas but believe it or not, I miss rainy days like that. Continually nice weather like we have in California can also get to you after a while. I miss the way the earth smells after it rains, and walking in puddles and wearing rainboots...

ichandrae said...

Précieuse Nathalie c'est surnaturel comment vous trouvez les images et les idées ensemble.

Le manège représente les couleurs d'automne parfaitement comme un coeur en feu flamboyant malgré les conditions froides qui se détériorent de l'environnement. C'est magnifique.

Moi j'adore les couleurs de l'automne et chaque jour je suis contente qu' ilne neige pas parceque la transportation peut être si difficile.Mais la neige peut être belle içi.

J'imagine que je suis comme l'enfant sur votre manège j'ai demandé au propiétaire d'un café de sortir une autre table pour moi et mon amie malgré le fait qu'il fesait froid et c'est presque la fin de l'automne.Et il l'a fait. Il est gentil.

ET aussi c'est comme le coeur de l'amérique qui est positif mais ca devrait être sans tomber dans un monde encore une fois de illusion et l'espoir ce n'est pas une condition favorable.L'espoir fait naître une condition où l'action n'est pas pris et on dort sur un matelas confortable d'espoir.


Haha.
J'espère que vous aimiez tout ca.

bonne journée vous magicien de lumière.

J'imagine Nathalie que vous tourniez dans tous les sens pour faire cette photo.(blague privé)

Virginia said...

But to me it is a lovely , lovely capture. Reminds me of my Eva riding the carousel in Tuilieries and Sacre Coeur all by herself. The bottom photo, the reflection and colors are wonderful. Lemonade from lemons, n'est pas??? ( My French OK? let me know)
V

USelaine said...

I love the twilight reflections. I'm not a "morning person", so I hate-hate-hate the jumping ahead of the clock in spring! I wish we all could agree to keep the clock on one standard time all the time.

Thérèse said...

Merci pour ces photos d'automne que tu n'aimes pas mais que nous nous aimerions bien avoir car les pollens toute l'année y'en a marre!

Webradio said...

Allez "Madame Garfield", dis-Toi qu'après la pluie, il y a toujours le beau temps...

Il est mignon ce manège... Il y en a encore des permanents chez Toi, ou bien c'est juste pour la saison ???

TCL said...

Lovely shots. Helps me improved my French too, which is very very poor.

Anonymous said...

Je suis bien d'accord avec vous! Je propose une action contre les automnes trop pluvieux!

Babzy.B said...

J'adore les vieux manèges ,quelle jolie lumière !

claude said...

Moi non plus je n'aime pas l'automne d'autant que c'est juste avant l'hiver. Rassure toi il fait mauvais aussi ailleurs. Très beau le manège. Rien n'arrête les enfants ni les parents de ces enfants.

Anonymous said...

wow! enchantement magique sous la pluie,les manèges tournent et la joie des petits avec - toujours contents eux! -

PeterParis said...

... and after the autumn comes the winter and then the SPRING!

... and I know that you don't forget that all seasons may have something nice with them!

Anonymous said...

Oui, mais quelles belles photos fait-on en automne !

Moi, j'aime l'automne et aussi l'hiver et aussi le printemps et aussi l'été.

Là.

Anonymous said...

Oh my. This is a pretty picture. I wish he has some of your rain.

Lynne said...

ah, wet streets make lovely lovely reflections! I have to admit to being one that likes rainy weather. But I also have to admit that too much of anything gets very tiring.

Beautiful photos.

kirnette said...

Toujours à sa place le manège. Il donne un peu de gaité à ce jour morose !
Ce n'est pas l'automne qui est triste, c'est la pluie. Un automne avec le soleil c'est une pure merveille de couleurs

Anonymous said...

Voilà, ça y est, je sais pourquoi des photos me parlent : c'est parce que j'ai toujours été attiré par le thème "l'eau et le feu".

Jilly said...

First to say I love the photographs. The light and reflection in the first one, in particular, is so beautiful. Presumably taken late afternoon - almost dusk.

I see you call bad weather 'temps de chien' - where do you suppose that came from?

Anonymous said...

J'allais dire la même chose que Kirnette, en fait c'est la pluie qui finit par agacer, parce que les lumières et les couleurs d'atomne, quel plaisir!
Et puis aujourd'hui, douceur et soleil qui c'est qui sourit???

Daniel Chérouvrier said...

So sad, Fall can be a fine season when it's sunny as it was in Champagne for some days with wonderful colored leaves.

Bergson said...

Mme garfield devrait faire un tour de manège elle attraperait surement la queue du mickey ça lui redonnerait le sourire

Virginia said...

Magical magical photo! I just love this one Nathalie.
V

Adam said...

Bring this photo out when they start talking about droughts again next year!

Anonymous said...

Jilly, "temps de chien" possibly because it rains cats and dogs, LOL!

Sally said...

I guess autumn is more welcome in places where there are beautiful foliage displays, or like Sydney where it means warmth, great swimming weather and welcome cooler evenings.

But rain is also a welcome thing, and your photo is beautiful!

Thanks for your kind birthday wishes. I think I've got a few sculpture pics left before getting to ones I don't like as much (sculptures and pics!)

Susan K said...

J'aime Avignon. I was there a few years ago. Such a pretty city.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails