Saturday 21 February 2009

The queue

Post office / La Poste
3:00 p.m. at the general post office : prenez un ticket, take a ticket, says the blue sign on the left. But how not to lose hope when number 409 is being served and you draw number 432? I was lucky that I had my camera with me and I enjoyed catching the horizontal winter sun painting bright stripes on people's backs.

Trois heures de l'après-midi à la grande poste: Prenez un ticket dit le panneau bleu à gauche. Mais comment ne pas désespérer quand on tire le numéro 432 et qu'on est en train de servir le numéro 409 ? J'ai eu de la chance, j'avais mon appareil photo avec moi et j'ai joué à saisir le long soleil d'hiver peignant des rayures lumineuses sur le dos des gens.

28 comments:

Carol said...

What a clever photo...all imprisoned in the Posr Office...very good...

Anonymous said...

A great way to kill time while your stuck in line, indeed.

Bob Crowe said...

How very perceptive. It's as if the people waiting for service were behind bars. Also an example of English creeping into French (not that it hasn't gone in the other direction, too). Why un ticket and not un billet?

Virginia said...

Brilliant Nathalie. Les ombres are genius here. Bravo mon amie.
V

Jilly said...

You can make what could be a mundane situation into a work of art.

Anonymous said...

Bob you have a very valid point.

Generally speaking I have found that we use the word ticket for an entry ticket that is very small in size (metro, cinema) and use the word billet for a larger piece of paper (un billet d'avion, an airplane ticket). Interesting, eh?

claude said...

Ici dans notre petite poste à deux guichets seulement, on sait quand ony entre mais jamais quand on va en sortir, c'est l'horreur ! Et les deux nénettes qui sont au guichets, elles, elles ne stressent pas, et toi dans la queue, tu fulmines car ça n'avance pas.
Si en plus le soleil donne par les deux grandes baies vitrées sans barreau, tu cuits.

claude said...

J'en oublie de te dire que la mode des rayures fait des ravages à Avignon !

Linda said...

Stripey people! "It's a queue, Jim, but not as we know it" - seems a very relaxed, 'flou' queue by British standards.

PeterParis said...

Always too crowded! Fortunately as retired you can choose your hour, to avoid the worst!

Good idea to make something postitive of the waiting time!

Nathalie H.D. said...

Lindab, since people have numbers they don't need to actually stand in a queue, and they don't.

Some people stand, others sit, some walk around as I did, some walk away in disgust!!! LOL

Chuckeroon said...

...the word billet for a larger piece of paper.

Or even a billet doux you mean?

In a perverse way I'm glad to hear that the French Post Office has become as terrible as ours. You enter, look at the Q, and you know it's going to be at least 20 minutes! :-(

Anonymous said...

Yes Chuckeroon, also for a billet doux!

My own wait on that day was at least 25 minutres!

Michel Benoit said...

Quand on pense qu'il y a des gens qui en ont plein le dos du soleil !

Quant à la queue à La Poste, si tu as un numéro de siret, il faut demander une carte Pro. C'est souvent plus rapide (mais pas toujours...)

Anonymous said...

Ho ! ma rousse voisine.....Avignon est vraiment une petite ville.

Anonymous said...

Strange - in Swiss German they use the word "Billet" - they also use the word "Poulet". They also use the words "sorry" and "merci". If I was unkind I would say they had to use them because they didn't have their own words for Thanks and Sorry.

The tip is to take an entire handful of billets, make a rough time calculation, and repair to the nearest bar/cafe

cieldequimper said...

Excellente manière de passer le temps à la Poste ;-)

Anonymous said...

Richard :-)))
You are being unkind today! LOL

Thérèse said...

Même genre d'histoires outre-Atlantique, lol. Tu as l'air de savoir te sortir de n'importe quelle situation c'est ce qui compte.

Brigetoun said...

dans ma petite pas de ticket mais un ou deux guichets, pas de reflet mais le jeu des murs crépis et du plafond vernis, et mon appareil dans la poche aussi (pas ces jours ci)

Babzy.B said...

Les tickets c'est quand même une avancée ... jolie scène de la vie quotidienne , j'adore les ombres ;)

Bergson said...

c'est ça la poste des guichets sans guichetiers le saucissonage qui oblige le client à acheter un timbre dans un établissement du "réseau" et de sortir mettre son enveloppe dans la boite du "courrier"
Et oui il est loin le temps des PTT et du 22 à Asnières.

Mais tu attends toujours et si tu habites en zone rurale tu roules jusqu'à la grande ville pour avoir un bureau

Anonymous said...

Ben moi, dans mon bureau de poste, il y avait une file d'attente ce samedi matin. J'aurais pu aller au guichet "pro" j'ai ma carte. Mais j'ai trouvé dans la file d'attente un copain avec qui j'ai choisi de bavarder jusqu'à ce que vienne mon tour et je n'ai pas vu le temps passer: environ quinze minutes. Je suis sortie la dernière du bureau à midi dix et de très bonne humeur.

Olivier said...

comme quoi, il y a du bon de faire la queue a la poste ;o)

jordaenne said...

Quel mouvement de lumière défini par nos numéros.
magnifique tension.

Sally said...

Now here is somewhere I have been, and VERY helpful they are too, especially that woman with the red hair!

Sally said...

(even when 2 bumbling aussies trying to scratch up a few words of french - une boite, par avion, australie) come wandering in!

Anonymous said...

The shadows take the photos from ordinary to extraordinary - wow!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails