Friday 15 January 2010

Gordes sun and snow

Gordes, soleil et neigeOn Sunday morning a miracle occured : the sun came out. I felt compelled to return to the scene I had photographed the day before under grey skies (see yesterday's post) and see Gordes again in the sunshine. I can't begin to tell you how thrilling, how exhilarating, how magical it was. I hope you enjoy it as much as I did.
Dimanche matin un miracle s'est produit : le soleil est apparu. Je n'ai eu de cesse que de retourner sur les lieux que j'avais photographiés la veille (voir billet d'hier) et de revoir Gordes sous le ciel bleu. Je n'ai pas assez de mots pour dire l'émerveillement, la magie, le débordement de joie que ça a été. J'espère que mes images vous en donneront une idée.
Col de Gordes - Gordes passThis blog participates in Skywatch Friday, a growing community of bloggers who look up to the sky every Friday. Click here for the list of other participants and see amazing skies around the world!

Ce blog participe à Skywatch Friday, une communauté de blogueurs qui lève les yeux au ciel tous les vendredis. Cliquez ici pour la liste des participants et découvrir d'autres cieux autour du monde.

34 comments:

Olivier said...

prem's ;o))
Superbe premiere photo, avec les abres comme cadre.
Ah la neige, c'est que du bonheur pour les photographes

talesfromagarden said...

Magnificent photos as usual! I think the top one would make a lovely Christmas card from Gordes,or a greeting card for any occasion!

Ténèbres à la lumière... said...

Bonjour! Nathalie,
What beautiful photographs!
I especially, like the first and second photographs, but the third photograph is very...beautiful too!
Merci de partager!
DeeDee ;-D

Brigetoun said...

le plus beau village, trouve que ma foi la neige lui va bien

Nathalie H.D. said...

Talesfromagarden, what a great idea indeed.

Jim said...

A beautiful winter wonderland.
Sydney - City and Suburbs

Anonymous said...

When we moved to Chicago from LA this past summer we were looking forward to the beautiful snow scenes you've capture in, and around Avignon.
Haven't had such a picturesque snow blanket yet, but we still have a bit of winter left.
Here's hoping!
Any cross country skiing plans this weekend?!

Jim

chri said...

Je confirme que les paysages étaient d'une grandiose beauté!

MATHILDE PRIMAVERA said...

C'est bientôt Noël non ? J'ai dans l'idée que le père Noël a même garé son traineau derrière un de ces sapins !!! Si je suis givrée ? Bin, un peu, mais il y a de quoi non ?

Miss Lemon said...

La première image est sensationnelle, le village est comme irréel.

Arija said...

Avignon is so beautiful and your captures make it even more so!

I really like your blog.

Carlos Lorenzo said...

Tres belle! Specially the first one. Lovely sky, lovely perspective and beautiful scene.

GeneMarine said...

C'est bon! Would love to be there amongst the quiet snow and endless beauty of the awakening after the overcast period.

Amanda said...

Pretty amazing and gorgeous Nathalie. I am sure you are all waiting for spring impatiently but in the mid time, what feast for the eyes!

HereBeDragons said...

Ah! The sparkling white snow, the crisp blue sky. Lovely!

Regina said...

Truly delightful scenes.
Amazing captures!

yvelinoise said...

Merveilleusement féérique !
La première photo est un véritable enchantement, un vrai décor de conte de fée.
La seconde ferait une très belle carte de bonne année.
Sur la troisième, l'indication "village des Bories" me rappelle un article lu dernièrement

Nathalie H.D. said...

Illinoisan merci pour le lien passionnant mais je reste sur ma faim : si le village des bories n'était pas un village (pas d'église, pas de mairie, pas d'école) qu'était-ce ?

yvelinoise said...

Nathalie,
pour ma part, à propos des bories isolées que j'ai pu voir dans le passé aux alentours de Sault, Gordes, St Saturnin d'Apt, j'ai toujours entendu dire qu'il s'agissait de cabanes de berger. Les articles que je viens de lire parlent de l'utilisation "intelligente" des monceaux de pierrailles extraits des sols de la région lors de leur mise en culture. Ces constructions étant pour la plus part des annexes agricoles.

Dans l'article de Wikipedia on peut lire ; "Il se pourrait fort bien que certaines des cabanes du plateau de Gordes aient appartenu non pas à des gens de Gordes même mais à des « forains », c'est-à-dire des habitants d'un autre village qui avaient des terres sur le plateau, selon un schéma très répandu dans la France rurale de jadis. L'éloignement du village d'origine rendait indispensable la présence d'un pied-à-terre ou d'un grangeon saisonnier ou temporaire."
Ce que confirme la dernière partie
de "Les Cabanes ou Les Savournins Bas - alias « le Village des Bories » - à Gordes en Vaucluse" (voir les liens pour les précédentes parties de cet article tout en bas de la page).

Concernant l'architecture en pierre sèche, il existe un site très complet qui lui est dédié.

Vera said...

Lovely photos yet again, and just to mention that I am trying to read the French descriptions first rather than going straight to the English. Thought it might assist in my very slow acquisition of the French language!

Andrea said...

It made my heart flutter--just breathtaking--a village of tiny diamonds sparkling in the sun. So beautiful!! I have not been to Provence, but several times to Italy, and particularly Tuscany brings the same feelings to mind. Thanks for going back--it was well worth it!!

Chuck Pefley said...

What a difference a day and a little sun makes. Bravo! Well worth the return trip!!

Louis la Vache said...

We're delighted you revisited that place! The first image is truly magnificent!

claude said...

C'est de toute beauté, Nathalie !

Babzy.B said...

La première photo on se croirait dans un conte de fée , la fée c'est toi bien sûr ;)

Michel Benoit said...

Eh oui, biblique la première photo !

Thérèse said...

Quelle féérie!
Je suis conquise.
Bon week-end!

Anonymous said...

Snow and ice looks the same all over the world. It looks good in Texas and Florida where kids rush out and make snow balls to throw at each other.

Sharon said...

Oh my gosh, what a difference the sunshine makes. The top photo looks like a painting. What a beautiful spot.

Muriel said...

Comme Baszy, Valy et Yvelinoise, je suis conquise par ce portrait de Gordes enneigée sous le soleil: on dirait un dessin de Walt Disney!!!! J'en veux un tirage sur papier!!! Et si tu éditais des posters? Tu pourrais les exposer à l'office du tourisme d'Avignon?

Harriet said...

That top photo is a real winner. So nice to enjoy these photos while inside where it's nice and warm.

Huberaime said...

Hello Nathalie
I have just discovered your blog with Google a few days ago and I think I'm going to spend a raher long time reading it. Visit my brand new blog in English, and my two blogs in French, all about our beautiful Provence.
http://1tabbycat.spaces.live.com/
http://huberaime.spaces.live.com/
http://tabbychat.spaces.live.com/
My best regards Huberaime

jeff said...

Ta série de photos sur ton "pays" enneigé est vraiment magnifique et tu es assez "couillue" pour avoir osé affonter toutes ces routes enneigées, même si tu avais un véhicule "tout neige" ! ! !
Merci de m'apporter la neige dans mon salon ! je ne l'avais point vue et grâve à toi, je marche en raquettes sur mon carrelage ! ! !

Bises Nathalie !

Sharyn Ekbergh said...

wow! We biked that in September. The village is stunning in the snow.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails