Sunday 31 January 2010

Snow, again?

View from my window
This is the view I woke up to on Wednesday morning: snow, again? It is most unusual to get snow twice a year here. But this episode was far more typical than the previous snowfall we had three weeks ago. In typical Provençal fashion, most of it had melted away by the end of the day.

Vue depuis mon balcon mercredi dernier : quoi, encore de la neige ? Il est extrêmement rare d'en avoir deux fois dans l'hiver à Avignon. Mais contrairement à l'aventure d'il y a trois semaines cette fois on est resté dans le schéma provençal classique : presque tout avait fondu en fin de journée.

18 comments:

Davine said...

Oh how nice a little snow would be about now.

Brigetoun said...

oui j'étais entre sourire et juron en voyant ma table et le haut des murs de ma cour

Brigetoun said...

d'autant que c'était nettement moins joli que cette géométrie de toits

Babzy.B said...

pas mal comme vue :)

Ténèbres à la lumière... said...

Bonjour! Nathalie,
What a lovely view of snow on the rooftops in...Avignon.
Merci de partager!
DeeDee ;-D

Dan said...

Wonderful image. I bet the snow on the roof tops made you happy to be nice, warm and snug inside.

annoesjka said...

Wat a lovely view you have. It looks like a soft layer of sugar on the roofs!

Donna said...

Weather has been crazy Everywhere this year! Stay warm!

MATHILDE PRIMAVERA said...

J'ai vu tomber la neige par gros flocon cette nuit là et j'étais en train de pester et de dire "mède, mède, mède..." !
Heureusement quelques heures plus tard, comme si rien ne c'était passé ! Ouf !!!

Meri said...

Beautiful view, wet shoes.

jeff said...

Quoi ? Encore de la neige !
'En peux plus de la neige, en veux plus...! ! !
Il est temps qu'on sorte les maillots, les T-shirts, les tongs, les sandalettes, les ray-bans et la casquette ! Non ?...:)))

Bises Nathalie !
A bientôt... j'espère...(:[

cdblueberry said...

Perhaps, we've exchanged weather this year?

Here on the east coast of Canada, we've only had three snowfalls so far. We normally have too many to count!

MATHILDE PRIMAVERA said...

Ouaih Jeff tu as raison !!!
Et la casquette ?
Avec la pub Ricard bien sûr !
Un look d'enfer pour célébrer les beaux jours !

Julie ScottsdaleDailyPhoto.com said...

beautiful. we have no snow so we see photos like this as magical

crederae said...

oui mais la neige est biblique, c'est comme le manna tombée du ciel ha ha...

decorator to the stars said...

MON AMI, IF THAT WAS A VIEW FROM MY WINDOW, I WOULD THINK I WOULD NEVER GET ANYTHING DONE, BUT DREAM OF FRANCE :) GIO

Michel Benoit said...

Beau...
Mais sans trace d'humanité... ;·)

Nathalie said...

Decorator to the stars - I have a large bay window opening onto the rooftops and have to say I spend an inordinate amount of my time gazing out the window! :-)

Avignon - l'humanité, c'est le froid à mes petits pieds pour sortir faire cette photo sur mon balcon !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails