Thursday 15 September 2011

Catholic leaving church

Cathédrale Notre Dame des Doms, AvignonTouring Avignon with my Australian friends on Saturday I came upon this scene: cathedral main door, late afternoon. How many times have I walked around this very touristy place ? Yet once again, it's the light that provides inspiration.

Catholique quittant l'église. En faisant visiter Avignon à mes amis australiens samedi dernier je suis arrivée là : cathédrale, grande porte, fin d'après-midi. Combien de fois suis-je venue traîner mes guêtres sur ce parvis ultra-touristique ? Pourtant une fois de plus c'est la lumière qui m'offre l'inspiration.

33 comments:

Brigetoun said...

SUPERBE

RICARDO COLUGNATTI said...

black and white ! beautiful.

Jack said...

The shadows are superb, Nathalie. Well done.

Unknown said...

quel art puissant chère magnifique Nathalie, ou la cathédrale se transforme en sépulcre à cause de l'angle de la lumière....

merci
bises

Thérèse said...

On s'amuse avec cette photo.Bravo Nathalie.

PerthDailyPhoto said...

Love the diversity of shadow shapes in this B&W, beautiful shot.

Sharon said...

Oooh...great shot. I can see this one framed with a white matte with a little black trim.

Olivier said...

Magnifique, je suis totalement fan de ce genre de photos, BRAVO

Jilly said...

This is so beautiful Nathalie. Perfect. Oh bravo!

Nathalie said...

Sharon I followed your advice and reposted my photo with a different framing: I did white with a little black trim instead of all black. Thanks for the suggestion I think it really works well !

chri said...

Une image théâtrale! Magnifique!

Babzy.B said...

J'adore ces jeux d'ombres et de lumières :)

Delphinium said...

Je ne savais pas que tu mettais des guêtres en plein été. :-)

Michel Benoit said...

Ah les ombres, quelle séduction !

jeandler said...

Une seconde de plus d'attente
et tu passais la main...

Delphinium said...

J'ai changé le titre et je reviens voir ta photo... on s'y amuse comme des petits fous. J'adore la main et le bout du bras et l'ombre de la personne derrière. Jolie prise dame du sud.

Delphinium said...

:-)) ouf elle respire

Miss_Yves said...

Ce nouveau regard valait la peine:les ombres jouent avec la photographe (ou vice versa)

Tilia said...

Sans crainte d'exagérer, je le dis comme je le pense, cette photo est bel et bien un chef d'œuvre.

La lanterne paraît suspendue à la voûte, ce qui me fascine d'autant plus. Quant à la main, elle atténue l'ambiance gothique en évitant de prendre l'ombre pour un fantôme escaladant la grille du calvaire !

Anonymous said...

oh nathalie,
this is indeed a great pic

love the light & those wonderful tactile textures

and the most important "human scale"

excellent -- truly

× × ×

/t.

Bob Crowe said...

It's all about the light, always. The shadows have a wonderful play of there-not there.

Leif Hagen said...

A heavenly photo of that door with great lighting!
bon weekend Nathalie

jeandler said...

Passons la main...
objet de mon délire

Caro du Jallouvre said...

très belle photo !

Ruth said...

Graphic and wonderful. Cross. Lamp. Human. Light.

Fifi said...

De multiples interprétations sont possibles pour cette superbe image ! Un vrai cadeau, parce que momentanée, cette lumière qui s'amuse à dessiner des ombres changeantes au fil des heures.

lumerphoto said...

magnifique N&B

Virginia said...

The same words I shared with my students this week. The light is what often makes the photo. This is wonderful for so many reasons Nathalie. Bravo.
V

AnneduSud said...

Très belle photo, tu es décidément la reine des jeux d'ombres.

jeff said...

Je crois que le plus difficile pour un photographe, c'est d'essayer de composer avec la lumière, la clarté, les contrastes... Ta photo Nathalie en est un parfait exemple ! Plus que la lumière et l'esthétique, il y a aussi ce qu'est le photographe qui doit transpirer dans la photo !
Cette photo sublime toute la finesse de ta personnalité : force, délicatesse, générosité.
Bises :)
Excellent week-end Nathalie ;)

Tilia said...

Ambiance western
duel près du cimetière
la main prête à dégainer
l'adversaire hors champ

paul said...

Great shot, Nathalie! Well spotted - and indeed, it's all about the light.

Genie -- Paris and Beyond said...

Nathalie, I have come back to this post time and again over the past few days... It takes my breath away and is one of my favorites. The light, the shadows, the shapes, the textures, the story... all wrapped up in a nice frame. Bravo!

Bises,
Genie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails